Facebook för ditt företag

2018-06-21 | 9 Visningar | 1 Kommentarer
Ett sätt att nå ut till sina kunder är, som de flesta av er redan känner till, Facebook och trots senaste årets skandaler är plattformen fortfarande världsledande inom social media. Idag är det dock svårt att nå ut med sitt budskap utan att sponsra sina inlägg eller köpa annonser, detta gäller även att nå ut till dem som redan gillar och följer företagets sida.

En informativ facebooksida för sitt företag sägs idag kunna ersätta en egen hemsida och facebooksidor hamnar ofta väldigt högt i googlesök. Här följer några tips på hur man kan maximera sin marknadsföring via Facebook samt länkar till beskrivningar om hur man praktiskt går tillväga.

Facebook Business
Allt du behöver veta om hur du på bästa sätt kan nyttja Facebook i marknadsföringen av ditt företag. Här finns kom-igång-hjälp för dig som inte har ett sidkonto sedan tidigare men även inspiration om hur du bättre kan nyttja ditt befintliga konto, ex. ta bättre bilder, skapa evenemang, specificera din målgrupp och rikta dina annonser. 

https://www.facebook.com/business

På undersidan Messenger kan du läsa om hur du kan kommunicera direkt med dina följare via messenger-funktionen.  

https://www.facebook.com/business/learn/facebook-page-have-conversations

Använd funtionen Sidstatistik för att exempelvis se hur många användare dina inlägg nådde och hur många användare som interagerade med dina inlägg.

https://www.facebook.com/business/learn/facebook-page-insights-basics

Facebook Ads manager

Så här skapar du eller hanterar dina annonser i Facebook Ads manager. 

https://www.facebook.com/business/learn/facebook-ads-reporting-ads-manager

Appen Sidhanteraren

För mobila enheter finns appen Sidhanteraren, som är tillgänglig för iOS och Android.

https://www.facebook.com/business/learn/managing-facebook-pages

 

Information

Hanna Månsson
Hanna Månsson
Publicerad: 2018-06-21
Kommentarer: 1
Visningar: 9
Författare: Hanna Månsson
Stäng